۷) شرایط غیر طبیعی و فورس ماژور در هاست :
شرایط غیر طبیعی باید در قرارداد ذکر شده و حدود مسئولیت شرکت در مقابل بلایای طبیعی، جنگ، آشوب اجتماعی، اعتصاب، محدودیتها و تحریمهای دولتی مشخص شود.
۸) مسئولیت پذیری مدیر هاست :
همانطور که در بالا ذکر شد شرکت باید در قبال خدمات خود، مسئولیت پذیر باشد و جهت اطمینان به مشتری ضمانت، گارانتی و بیمه نامه در مورد قطعی ، بی عیب بودن ، امنیت و… ارائه دهد و در قبال خسارت وارده به مشتری و خریدار هاست ، طبق موارد یاد شده بالا به او خسارت بپردازد و این موارد در قرارداد ذکر شود. لذا مشتریان دقت نمایند اگر شرکتی به این امر توجه نکرد، پس به اقدامات امنیتی و پرسنل متخصص خود اطمینان کافی ندارد و سعی در رفع مسئولیت خویش است. لذا این شرکتهای هاست و هاستینگ حتی اگر قصد کلاهبرداری از شما را نداشته باشند باز قابل از نظر فنی، قابل اعتماد نبوده و در مواقع بحرانی پشتیبان شما نخواند بود. همچنین اگر این گارانتیها توسط شرکتهای بیمه تائید شوند مطلوبتر خواهد بود.
۹) مواد مربوط به پرداختها :
همانطور که در بالا ذکر شد باید کلیه موارد پرداختی به حساب رسمی شرکت معرفی شده پرداخت شود و از پرداختن هر مبلغی به حساب مدیر عامل و … خودداری شود. همچنین کلیه پرداختها در سه قسط توافقی که در بالا ذکر شد پرداخت شود
۱۰) تمدید سرویسها :
شرکت موظف هست یکماه قبل از اتمام قرارداد از طریق ایمیل یا پیامک و … مندرج در قرارداد فیمابین، مشتری را از زمان اتمام قرارداد باخبر نماید. بعد از اتمام مدت دوره سرویس شرکت حق مسدود و حذف سرویس مورد نظر را برای خود محفوظ نگاه خواهد داشت.
۱۱) تغییر در قیمتها :
شرکت حق ندارد تا اتمام قرارداد قیمت سرویسهای خود را افزایش دهد.
۱۲) شرکت فقط در مواردی که مشکل از طرف شرکت باشد و نتواند آن را رفع نماید هزینه را پس از کسر از موارد غیر قابل برگشت و با هماهنگی مشتری در صورت درخواست عودت میدهد. ملاک سنجش هم کارشناسان فنی شرکت و مشاور فنی اعلامی از طرف مشتری هستند.
۱۳) IPاختصاصی:
اگر به هر دلیلی از سرور اشتراکی برای هاست وبسایت خود استفاده میکنید برای امنیت بیبشتر از IP اختصاصی استفاده کنید.
در قسمت بعد با تعهدات مشتری در خدمات Hosting آشنا خواهیم شد.
منبع: وب سایت پلیس فتا
پاسخ به کلیه سوالات شما در زمینه وب هاستینگ و مدیریت سرور در انجمن کامپایلر