تاثیر تغییرات HTML5 بر سئو

تاثیر تغییرات HTML5 بر سئو

HTML5 هنوز هم در حال توسعه است اما برای هر متخصص سئوی آینده نگر، داشتن اطلاعاتی در مورد HTML5 و چگونگی تاثیرگذاری آن بر سئو لازم است . درست است که تغییرات و مفاهیم جدید در HTML5 بیشتر، توسعه دهندگان و طراحان وب سایت را تحت تاثیر قرار داده تا کارشناسان SEO ، اما هنوز هم نمی توان گفت که HTML5 تغییری در سیاست کلی SEO ایجاد نخواهد کرد .

HTML5 علاوه بر اینکه شامل بسیاری از تگ ها و عناصر مفید است ، از رویه های تکامل یافته در سال های گذشته نیز پیروی می کند . در نگاه اول، ممکن است اینگونه به نظر برسد که HTML5 در حال حرکت به سمت یک زبان برنامه نویسی (مانند PHP) است اما در واقع اینطور نیست و HTML5 هنوز هم یک زبان نشانه گذاری مانند XML است .تگ ها و عناصر جدید HTML5 در نگاه اول ممکن است پیچیده به نظر برسند، اما فقط در اولین نگاه اینطور به نظر میرسد.

تاثیر تغییرات HTML5 بر سئو

تاثیر تغییرات HTML5 بر سئو

HTML5 بسیار متفاوت تر از HTML4 است. اما یکی از ایده های اساسی در توسعه HTML5 اطمینان از سازگاری عقب رو آن است به همین دلیل HTML5 یک اصلاحات بزرگ و یا یک رویه کاملا جدید از مشخصه های HTML نیست. بنابراین، این نگرانی که باید برای یادگیری آن، از ابتدا شروع کرد ، کاملا بی اساس می باشد.

تاثیر تغییرات HTML5 بر سئو

احتمالا به عنوان یک متخصص سئو، به شناخت این تغییرات در خصوصیات HTML5 که ممکن است کار شما را تحت تاثیر قرار دهد علاقه مند هستید. در اینجا به برخی از این تغییرات اشاره خواهیم کرد :

بهبود تقسیم بندی صفحات

امروزه همه موتورهای جستجو از روش های دقیق تری استفاده کرده و به طور مداوم الگوریتم های دسته بندی و ایندکس خود را تغییر میدهند.آنها همیشه از تقسیم بندی صفحات برای ایندکس بهتر استفاده می کنند . در واقع، تقسیم بندی بدان معناست که یک صفحه به چند بخش مجزا (یعنی محتوای اصلی، منو ها، سرصفحه، پا صفحه، بخش لینک ها، و غیره) تقسیم میشود. تقریبا همه موتورهای جستجو از همین روش تقسیم بندی صفحه استفاده میکنند.HTML5 تگ های جدیدی مانند article ، footer ، header و… معرفی کرده است که به موتورهای جستجو بخش خاصی از یک صفحه HTML را نشان میدهند و به این ترتیب باعث بهبود سئو شده اند.

اهمیت تگ article در HTML5

تگ جدید <article> از نظر  SEO احتمالا بهترین تگ اضافه شده به HTML5 است . این تگ ورودی های جداگانه در یک نشریه آنلاین ، مجله و وبلاگ را در بر میگیرد . کارشناسان سئو به وبلاگ نویسان توصیه میکنند که مطالب اصلی خود را در داخل تگ “<article>” قرار دهند چرا که موتورهای جستجو مطالب نوشته شده در داخل این تگ را در اولویت قرار میدهند. تگ article نیاز به استفاده از “<div> ” را نیز کاهش می دهد.

اهمیت تگ section در HTML5

یکی از تگ های تازه معرفی شده در HTML5 تگ “<section>” میباشد که یکی از مفیدترین تگ های HTML5 برای کارشناسان سئو است چرا که به شما اجازه می دهد بخش های مختلفی به مقاله خود اضافه کنید. با استفاده از این تگ، می توانید به یک بخش خاص از مقاله اهمیت بیشتری بدهید. برای استفاده از این تگ هیچ محدودیتی ندارید ، این بدان معناست که می توانید بیش از یک تگ “<section>” در یک مقاله بکار ببرید. ربات های گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری توجه بیشتری به بخش های کوچک نشان میدهند به همین دلیل توصیه میشود که از بخش های کوچکتر استفاده شود.

اهمیت تگ header در HTML5

تگ جدید “<header>” در HTML5 یک موهبت برای کارشناسان سئو است چرا که به طور خودکار به موتور جستجو اعلام میکند که header ، یک محتوای خاص است. همانطور که می دانید، موتورهای جستجو همیشه برای عناصر H1، H2 و H3 اهمیت قائل هستند. تگ “<header>” در HTML5 چیزی شبیه به تگ “H1” در HTML4 است، اما به شما اجازه می دهد که بیشتر از یک سرصفحه تحت برچسب header اضافه کنید . به عبارت دیگر میتوانید در تگ header از تگهای H1 تا H6 استفاده کنید . در داخل این تگ می توانید پاراگراف ، لینکها و هر نوع اطلاعات مربوط به آن را نیز قرار دهید .

اهمیت تگ footer در HTML5

تگ “<footer>” در HTML5 کاملا شبیه به تگ”<header>” بوده و عملکرد بسیار مشابهی دارند. با این حال، نمی توان آن را از لحاظ سودمندی برای ربات های موتور جستجو با “<header>” مقایسه کرد، چون محتویات آن از اهمیت کمتری برخوردار است. این تگ ممکن است به اندازه تگ <header> مفید نباشد اما هنوز هم شامل اطلاعات مهمی است که می توان از آن برای اهداف سئو استفاده کرد.تگ footer  برای آگاه کردن موتور جستجو در مورد محتوای پا صفحه ی وب سایت شما مفید خواهد بود .

شما می توانید از تگ های “<header>” و “<footer>” چندبار در یک صفحه استفاده کنید یعنی میتوانید برای هر بخش یک تگ header و footer جداگانه داشته باشید.

اهمیت تگ nav در HTML5

طراحان وب قبل از معرفی HTML5 از <div> به همراه خاصیت های “ID” و “class” استفاده  میکردند. اما در حال حاضر درHTML5 ، ما می توانیم از عنصر “<nav >” برای مشخص کردن منوی ناوبری و قرار دادن مجموعه ای از لینک ها استفاده کنیم. ناوبری یک فاکتور مهم در سئو است .

اهمیت تگ <DOCTYPE!> در HTML5

عنصر < DOCTYPE!> به مرورگر اعلام میکند که شما در فایل HTML خود از عناصر HTML5 استفاده کرده اید. این کد لازم است اما سئوی وب سایت شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

همانطور که می بینید، تگ های جدید در صفحه استاندارد، از ساختار مشترکی برخوردار هستند و هر یک از قطعات (یعنی header ، footer و بخش های اصلی) یک برچسب جداگانه دارند. تگ هایی که در اینجا شرح داده شد، تنها برخی از تگ های جدید در HTML5 هستند که به روش های مختلف بر سئو تاثیر می گذارد. به عنوان مثال تگ audio و video و یا برچسب dialogue نیز بخشی از استانداردهای HTML5 هستند و اجازه می دهند تا محتوا به مقوله های مناسب بیشتری تقسیم شود. تگ های دیگری نیز وجود دارند اما از اهمیت نسبتا پایینی برخوردار هستند و به همین دلیل آنها در این مقاله مورد بحث قرار نگرفتند . HTML5 هنوز در حال توسعه است بنابراین موتورهای جستجو در آینده به آن توجه بیشتری نشان خواهند داد. در حال حاضر مشکل است که بگوییم HTML5 برای سئو خوب است یا بد، اما تقریبا همه مرورگرها از عناصر HTML5 پشتیبانی می کنند، بنابراین شما می توانید بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید.

پاسخ به کلیه سوالات شما در زمینه وب هاستینگ و مدیریت سرور در انجمن کامپایلر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *