نکاتی در زمینه هاست (قسمت سوم)

وی‍ژگی‌های یک هاست (میزبان) مطلوب :
۱) آپ تایم بودن هاست:
معمولاً اکثر شرکتها ادعا دارند که سرویس Hosting آنها ۱۰۰% آپ‌تایم می‌باشد که معمولاً هیچ شرکتی این شرایط را ندارد. ولی هر چه میزان آپ تایم بودن یک هاست نزدیک به ۱۰۰% باشد با کیفیت بودن این هاست را نشان می‌دهد. یک شرکت معتبر برای اطمینان دادن به مشتری در این مورد می‌تواند این امر را تضمین نماید تا در صورت پائین بودن وب‌سایت با توجه به خسارت وارد به صاحب آن، غرامت پرداخت نماید.

ویژگی های هاست خوب

ویژگی های هاست خوب

جهت راستی‌آزمائی ادعای این شرکت‌ها چندین سرویس رایگان جهت مانیتورینگ وب‌سایت‌تان در اینترنت وجود دارد که مراقبت ۲۴ ساعته وب‌سایت‌تان را برعهده گرفته و آن را از نقاط مختلف دنیا کنترل کرده و مرتبا وضعیتش را به شما گزارش دهند. با این سرویس‌ها می‌توانید مراقب باشید که وب‌سایت تان دائما آن‌لاین بوده و به درستی کار کند. همچنین مهمتر از آن، هنگامی که وب‌سایت روی کامپیوترتان بالا نمی‌آید، اول از همه باید مطمئن شوید که مشکل از کامپیوتر شما یا شرکت سرویس دهنده اینترنت‌تان است، یا اینکه هاست وب‌سایت‌تان مشکل پیدا کرده و در همه جا Down شده و با مشکل مواجه شده است.
مهمتر از همه این‌که وب‌سایت شما مورد حملاتی از قبیل DDOS، DOS و غیره قرار گرفته و از دسترس خارج می‌شود، در اولین فرصت با خبر شده و می‌توانید به شکل مناسبی عکس‌العمل نشان دهید. این عکس‌العمل می‌تواند هماهنگی‌های لازم با پشتیبانی هاست برای بالا بردن منابع سیستم، یا کشف و بلاک کردن افراد حمله کننده باشد. در مطالب آموزشی بعدی تعدادی از این سرویس‌ها را معرفی خواهیم کرد.
لذا همانطور که در بالا گفتیم با استفاده از این سرویس‌ها یا سرویس پیشنهادی شرکت مربوطه و طبق مفاد قید شده در قرارداد منعقده بین خود و آن شرکت درصورتی‌که اتفاقات یاد شده بالا افتاد با توجه به Downtime و میزان خسارت وارده، غرامت دریافت نمائید.

۲)پشیتبانی‌فنی:
با توجه به اینکه اکثر مشتریان سواد فنی در مورد Hosting ندارند لذا پشتیبانی فنی از مهمترین سرویس‌های یک شرکت خدمات Hosting است که موارد پیش‌فرض آن را باید به مشتری بصورت رایگان ارائه نماید چراکه هر چقدر یک هاست از نظر کیفیت و قدرت قوی، اما پشتیبانی خوبی نداشته باشد یک هاست خوب تلقی نمی‌شود. موارد مطروحه در پشتیبانی فنی باید بصورت کامل در قرارداد فی‌مابین شرکت و مشتری قید گردد و جزئیات فنی این‌ موارد باید در پیوست فنی قرارداد موجود باشد. تعدادی از موارد پیش‌فرض از پشتیبانی فنی در ذیل آمده که با توجه به نیاز مشتری با توافق روی هزینه‌ها می‌توانند مواردی را در قرارداد اضافه نمایند.
چند مورد از پشتیبانی فنی:
انتقال‌ هاست‌ از یک هاست به هاست دیگر
مراقب از پوشه‌ها و دیتابیس‌ها به صورت جدی
بک آپ گرفتن روزانه
برگرداندن بک آپ
امروزه پشتیبان گیری با استفاده از سیستم محافظت دائمی از اطلاعات (R1Soft) و دسترسی کاربران به بک‌آپ صورت می‌پذیرد.
همچنین باید شرکت تضمین نماید بخشی حفاظت شده جهت قرارگیری سرورهای BackUp در نظر گرفته شده، که بک‌آپ های تهیه شده توسط سیستم محافظت دائمی از اطلاعات ، در محلی حفاظت شده از آتش‌سوزی و زلزله و سایر سوانح طبیعی و… نگهداری ‌شود.
همچین سرورهای بک‌آپ دارای ۲ هارد و تکنولوژی آینه‌ای هستند که حتی اگر یک هارد سرور بک‌آپ از سرویس‌دهی خارج شود ، باز سرور بک‌آپ به سرویس‌دهی ادامه دهد. شرکت می‌بایست در مورد سالم بودن بک آپ‌ها و به روز بودن آنها مسئولیت پذیر باشد.

در آخر، پاسخ گویی سریع و داشتن کارمندان مجرب و ماهر از ویژگی‌های یک پشتیبانی فنی مطلوب می‌باشد.

ادامه ویژه گی‌ها را در قسمت بعدی مقاله، ذکر خواهیم کرد.

منبع : وب سایت پلیس فتا

پاسخ به کلیه سوالات شما در زمینه وب هاستینگ و مدیریت سرور در انجمن کامپایلر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *